min stora lilla tjej och min lilla lilla tjej=)

Ännu en vecka sprang iväg! Helt slut är jag, ska faktiskt försöka sova FÖRE kl 23.00 idag.. de har hänt 1 gång sen Saga föddes=) Usch vilken hemsk nattuggla jag är! men älskar kvällarna.. de är så mysigt o bara sitta och surfa runt, se en film, dricka te och njuta av det där lugnet när det är tyst i huset=) Fast visst är de konstigt, när barnen väl somnat kan jag inte låta bli o gå in flera gånger till dom och stryka lite på kinden, bara titta på dom och helst vilja plocka upp och bara krama om.. o en timme tidigare har jag tänkt "snälla rara somna nu fort mamma e helt slut i hjärnan;)"
Saga föddes nyss.. i tisdags blev hon 5 månader! Hallå tiden!!!!!!
 
Denna vecka har vi varit på BVC, Amanda på sin 4 årskontroll och Saga 5 månader!
Min stora (lilla) tjej är numera 104,5 cm lång och väger 15,4kg! Hon hör alldeles utmärkt och ser bra med båda sina ögon! Är väldigt väl utvecklad i sin kreativitet då hon ritade väldigt invecklat tyckte BVC sköterskan=) Hon ritar ju inte en huvudfoting utan de e ju en människa med hår, ögon, näsa, mun, öron, givetvis även armar och ben, tår och fingrar och ett måste att färglägga;) Talet var bra, det är ju "R" framförallt vilket nästan alla har problem med så de trodde hon skulle vara borta av sig själv så småningom!=) Herregud, 4 år och så klok och snäll!!! Sover numera i sitt rum igen! Vaknade en natt av att hon hostade så mkt att Saga vaknade.. så då gick både Amanda och Niklas till hennes säng och sov färdigt och natten därpå sov hon själv i sin säng och så sa vi att "du får ropa på pappa om du vaknar så kommer han!" Och de gjorde hon. Vid 04 hörde jag en hes liten stämma ropa "pappa... pappa" så då fick Niklas traska över (guuud vad skönt att jag ammar va, får ligga kvar i min sköna säng=)
Men efter den natten har hon sovit själv och inget uppvaknande och nu hostar hon inte mer så vaknar hon får hon bara traska över själv till oss.. men hon brukar vara duktig på att sova hela nätter utan uppvak!
 
Nog om det! Min lilla (lilla) tjej blev ju 5 månader i veckan, och hon e betydligt mindre än syrran.. Amanda var 67cm lång och vägde 7780 gr vid 5 månader.. Saga hon mäter 64 cm och ynka 6285 gr=) Drygt 1,5 kg lättare (haha tittade på Amanda som liten och shit vad knubbig hon var=) Saga är långt ifrån lika knubbig! Roligt hur olika de kan vara.. både har ju helammats och har samma föräldrar och hyfsat samma födelsevikt! Hon följer ju dock sin egen lilla kurva och det är ju de viktigaste=)
 
Denna helg har de varit ponnytävlingar på ÄRF! grymt kul! Har varit hoppdomare i vanlig ordning och de e ju superkul men herreguuud vad de tar på krafterna=)
Nä nu ska jag snabbt surfa runt lite.. sen ska jag faktiskt sova! Känns nästan som om jag har morfin i kroppen.. så slut e hjärnan.. helt mosig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0